Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekt

"Łódź w oczach Przedszkolaków"

Drodzy Rodzice,

zapraszamy serdecznie do zapoznania się ze szczegółami realizacji projektu "Łódź w oczach Przedszkolaków" na terenie naszego Przedszkola

Poniżej zamieszczamy regulamin naszego projektu dla zainteresowanych łódzkich przedszkoli

W roku szkolnym 2022/2023 na terenie przedszkola realizowane są dwie innowacje innowacje pedagogiczne o charakterze programowym:

1. "Kodowanie przez zabawę"

2. "English is fun"


W okresie od 1 września do 30 listopada 2021roku na terenie przedszkola realizowany był projekt "Na tropie przyrody". Jest to projekt dofinansowany ze środków Narodowego Instytutu Wolności- Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWE FIO na lata 2021-2030. Celem projektu byłozbliżenie dzieci do świata przyrody

  • rozwijanie poczucie troski i odpowiedzialności za jakość życia na Ziemi
  • pogłębienie wiedzy na temat roślin oraz kształtowania mądrego i umiejętnego współżycia człowieka z przyrodą
  • nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt
  • wielozmysłowe poznawanie przyrody w trakcie zabaw i różnorodnej działalności

W maju 2021 roku nasze przedszkole brało udział w projekcie przyrodniczym Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Łódzkiego "Zazieleniamy Łódź", w ramach którego otrzymaliśmy sadzonki, które zostały posadzone przy udziale dzieci w naszym ogrodzie przedszkolnym


Pedagogika Planu Daltońskiego

Wdrażana we wszystkich grupach przedszkolnych od września 2017 roku.

Pedagogika Planu Daltońskiego polega na metodzie indywidualnej pracy uczniów a więc zrywa z tradycyjnym sztywnym klasowo lekcyjnym systemem nauczania. Twórczynią tego systemu jest amerykańska nauczycielka Helena Parkhurst (1887-1957) która przedstawiła swą koncepcję w książce pt. „Wykształcenie wg planu daltońskiego”. Koncepcja zyskała popularność dlatego, że umożliwiała dostosowanie tempa nauki do rzeczywistych możliwości ucznia, wdrażał dziecko do polegania na sobie, budził inicjatywę i samodzielność, zarówno w działaniu jak i myśleniu, wyrabiał poczucie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania, zmuszał do poszukiwania najlepszych i najprostszych metod pracy.

Trzy główne zasady Pedagogiki Planu Daltońskiego

1. Nauka odpowiedzialności
2. Nauka samodzielności
3. Nauka współpracyEdukacja daltońska przede wszystkim umożliwia dzieciom:

  • swobodę w wykonywaniu działań
  • naukę odpowiedzialności za siebie i za innych
  • zapewnienie realizacji działań we własnym tempie i czasie
  • możliwość włączenia w różnego rodzaje aktywności jednocześnie
  • naukę respektowania innych
  • naukę umiejętności oceniania swojej pracy i współpracy z innymi

W Pedagogice Planu Daltońskiego przestrzeń organizujemy tak, aby zwizualizować proces. Poczucie odpowiedzialności będzie stymulowane wtedy, gdy dzieci będą mogły planować i ukończyć swoją pracę kontrolując jej postępy.

Wizualizujemy tablicę obecności:
Każdego poranka dzieci zaznaczają w ustalony sposób swoją obecność w przedszkolu na tablicy obecności, odznaczają natomiast gdy wychodzą do domu.

Wizualizujemy dni tygodnia:
Stosowanie systemu kolorów dnia. Każdy dzień tygodnia ma swój kolor . Dzięki temu, że każdy dzień oznaczony jest kolorem, nawet najmłodsze dzieci mogą zdobywać umiejętność identyfikowania dni tygodnia, zanim jeszcze nauczą się rozpoznawać lub odczytywać ich nazwy.

Wizualizujemy program dnia:
Poprzez wizualizację programu z „dziennymi rytmicznymi kartami”, dzieci czują się odpowiedzialne za dzienny program i uczą się planować pracę. Dziecko samo będzie mogło pilnować porządku dnia, co w konsekwencji rozbudzi u dzieci poczucie odpowiedzialności. Wystarczy, że dziecko spojrzy na ścianę, na której będzie zawieszony w obrazkach, z papierowym zegarem wskazującym czas rozpoczęcia danego zajęcia- plan. Dziecko samo będzie mogło pilnować porządku dnia - co w konsekwencji również rozbudzi w Nim poczucie odpowiedzialności.

Wizualizujemy zadania przedszkolne:
W grupach przedszkolnych Daltona używamy „tygodniowego przydziału zadań na tablicy.” Nauczyciel wybiera kilka różnych zadań w każdym tygodniu, z którymi dzieci zapoznają się w poniedziałki podczas porannego programu. W ciągu całego tygodnia dzieci wybierają zadanie z „tablicy zadań”. Mogą je zrealizować w dowolnym, wybranym przez siebie czasie, po zajęciach, zabawach, które są realizowane z całą grupą. Na wykonanie zadań dziecko ma tydzień czasu. Po ukończeniu zadania dziecko pokazuje efekt nauczycielce i zaznacza na tablicy ukończenie swojego zadania.

Wizualizujemy współpracę:
Następnym krokiem w rozwijaniu umiejętności dzieci będzie wykonanie zadania w parach. Każdego tygodnia pary będą się zmieniać, co pozwoli dziecku na kontakt i lepsze poznanie kolegi / koleżanki. Dzieci mogą bawić się z przyjacielem / przyjaciółką, ale muszą nauczyć się również bawić z innymi bez wykluczania kogokolwiek.

Wizualizujemy tablicę z obowiązkami porządkowymi:
Z doświadczenia wiemy, że dzieci bardzo lubią pomagać innym, chcą wykazywać inicjatywę, lubią czuć się ważne. Właśnie dlatego, by wspierać i dawać im poczucie odpowiedzialności zadania porządkowe, takie jak: układanie zabawek i przyborów w poszczególnych kącikach zainteresowań, pomoc przy nakrywaniu do stolików i sprzątanie ich po skończonym posiłku, pilnowanie porządku w łazience są powierzane określonym dzieciom.

Wizualizujemy upływający czas - zegar daltoński - spełnia on swoją rolę przy wyznaczaniu czasu na spożywanie posiłków, na zabawę, sprzątanie… bardzo istotną rolę spełnia w czasie wolnym, kiedy dzieci maja czas na zabawę swobodną. Obserwując ruchy wskazówek widzą, że czas ten się kończy.

Wizualizujemy wydarzenia- kalendarz urodzin.

Rola nauczyciela w koncepcji Pedagogiki Planu Daltońskiego
  • uświadomienie dzieciom celu i znaczenia danego działania
  • ustalenie reguł działania, wyznaczenie granic, jasnego określenia konsekwencji dobrego i złego zachowania
  • ukazanie wzorca prawidłowo wykonanego zadania, wyjaśnienie sposobu wykonania zadania (wizualizacja)
  • kontrola i korekta (jeżeli jest potrzebna n-l wspiera i podpowiada możliwe rozwiązania)
  • kontrola i ocena (docenienie wysiłku włożonego w wykonie zadania)

Program Powszechnej Dwujęzyczności "Dwujęzyczne dzieci"

Realizowany w przedszkolu w roku szkolnym 2016/2017. Od września 2017 stał się on uzupełnieniem globalnej nauki języka angielskiego prowadzonej przez wykwalifikowane nauczycielki.

Program ten ma na celu wprowadzenie dziecka w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego, zarówno w przedszkolu jak i w domu tak, aby angielski nigdy nie stał się dla dziecka językiem obcym.

Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo- muzyczno- ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.
Początkiem przygody z językiem angielskim jest serial "Baby Beetles" dla dzieci do 4 roku życia, natomiast kontynuacją nauki jest seria filmików "Tom and Keri". Niesamowite przygody sympatycznych bohaterów wprowadzają wiele słówek i zwrotów w języku angielskim, które są następnie utrwalane poprzez liczne zabawy w trakcie różnych sytuacji dnia codziennego.